912GSRAIL Front View Multitip 912GSRAIL Rear Frog View High Rail 912GSRAIL Front View Passing Road Traffic 912GSRAIL Operators View 912GSRAIL Cameras 912GSRAIL Close Up High Rail 2

912GS Rail

Rail Dumper


Egenskaper

  • 10 tonn nyttelast
  • MultiTip med et 180 graders tippeområde
  • Understell med skinnemoduler for jernbaner med normale spor
  • Kan fungere i både high og low rail-modus
  • Enkel veksling mellom kjøring på, og utenfor skinnene
  • Brukervennlig, sikker, robust og komfortabel
  • Høytytende, kraftig og drivstoffeffektiv Cummins B4.5-motor med høy ytelse
  • Kraftig konstruksjon som er bygget for å vare lenge

HYDREMA 912GS RAIL

Hydrema 912GS Rail er en svært effektiv og allsidig dumper, spesialdesignet for jernbanearbeid. Denne maskinen er en nøkkelferdig løsning, klar til å levere ytelse, stabilitet og førerkomfort - nøkkelfaktorer for effektivitet i arbeidet med jernbanenettet. Med fleksible skinnemoduler, kompakte dimensjoner og en imponerende lastekapasitet er 912GS Rail designet for stabilitet, selv ved arbeid på skrå spor og ved lossing over siden. Dette gjøres med MultiTip-funksjonen, som muliggjør nøyaktig lossing innenfor et område på 180°


FLEKSIBEL OG KRAFTIG JERNBANEDUMPER

Med to driftsmoduser kan 912GS Rail brukes i både high rail (9B) og low rail (9C) modus, noe som sikrer maksimal trekkraft og skånsom bruk av skinnegående utstyr. Sikkerhetsfunksjonene omfatter en automatisk hydraulisk låsing av midjestyringen som minimerer risikoen for avsporing, samt automatisk låsing av pendelbevegelsen i midjestyringen for maksimal stabilitet. 912GS Rail kan enkelt konverteres tilbake til en vanlig dumper i løpet av noen få timer, siden skinnemodulene kan fjernes.

Maskinen er utstyrt med standardutstyr som skinnesystem i kategoriene 9B/9C, skivebremser, et spesielt jernbanetastatur for drift, og kameraer for nøyaktig posisjonering av sporet, og er en robust og effektiv løsning for bygging og vedlikehold av jernbaner som viser Hydremas satsing på fleksibilitet, sikkerhet og høy ytelse.

OPPBYGNING

Hydrema 912GS Rail har en robust konstruksjon med et sentralt leddledd og hydrauliske stabilisatorer for optimal stabilitet. Det innovative MultiTip-systemet muliggjør 180 graders tipping, og med avtakbare skinnehjul kan den raskt tilpasses til både jernbane- og veibruk. Integreringen av drivstoff- og hydraulikktankene forbedrer vektfordelingen, noe som gjør 912GS Rail til et ideelt verktøy for ulike jernbaneoppdrag.


CHASSIS

Chassiset på Hydrema 912GS Rail har et innovativt design med et sentralt ledd som støttes av en pendelstang og dobbeltvirkende hydrauliske stabilisatorer. Dette gir en eksepsjonell stabilitet ved kjøring og tipping. Chassisdesignet sørger også for at kneleddets pendelbevegelse automatisk låses ved kjøring på skinner, noe som ytterligere forbedrer sikkerheten og kjøreegenskapene. Med integrerte drivstoff- og hydraulikktanker i frontvingen er chassiset optimalisert for en jevn vektfordeling, noe som er helt avgjørende for både effektivitet og sikkerhet under komplekse arbeidsforhold.


AKSLER

Hydrema 912GS Rails-akselsystemet er utviklet med avansert teknologi for å maksimere både ytelse og sikkerhet. Forakselen er utstyrt med et elektrohydraulisk fjæringssystem som består av to uavhengige fjærsylindere, noe som sikrer en jevn og komfortabel kjøreopplevelse. Akslene er utstyrt med planetreduksjon i hjulnavene, som sammen med separate oljekamre sørger for en konstant og effektiv kraftoverføring. En automatisk differensialsperre med friksjon på forakselen og en elektrohydraulisk 100 % differensialsperre på bakakselen er integrert for å gi optimal trekkraft og stabilitet under alle arbeidsforhold.


MOTOR

Hydrema 912GS Rail er utstyrt med en kraftig Cummins QSB 4.5L Stage 4-motor som leverer en robust ytelse med maksimalt 147 hestekrefter (108 kW) ved 2000 o/min og et imponerende maksimalt dreiemoment på 600 Nm ved 1500 o/min. Denne 16-ventilers Common-Rail-turbodieselmotoren har avanserte funksjoner som f.eks. elektronisk variabel turbolader, ladeluftkjøler og avkjølt EGR (Exhaust Gas Recirculation) med DOC (Diesel Oxidation Catalyst) og en SCR-katalysator for å sikre effektivitet og overholdelse av utslippsstandardene, samtidig som AdBlue kan tilsettes for renere avgasser.


DRIVSTOFF

Denne jernbanedumperen er utstyrt med en stor 140 liters drivstofftank og en 14 liters AdBlue-tank, noe som sikrer lang driftstid og en god effektivitet på arbeidsplassen. Integreringen av disse tankene i fronten av kjøretøyet bidrar til en optimal vektfordeling, noe som forbedrer kjøretøyets balanse og stabilitet under kjøring.


GIRKASSE

912GS Rail er utstyrt med en ZF WG 115 6-trinns helautomatisk "ERGO POWER" Soft-Shift-girkasse med 100 % elektronisk styring. Denne avanserte girkassen sørger for en smidig giring uten å forstyrre trekkraften, noe som er avgjørende for presis manøvrering og effektivitet under jernbanearbeid. Med seks gir forover og tre gir bakover, kombinert med konstant firehjulsdrift leverer 912GS Rail pålitelig og jevn ytelse på både jernbane og vei, noe som gjør den til en ideell maskin for en rekke bruksområder.


STYRING

Hydrema 912GS Rail er utstyrt med et avansert hydrostatisk Load Sensing-leddstyringssystem med to dobbeltvirkende sylindere. Denne styringsteknologien gir presis og responsiv kontroll over maskinen, med en maksimal styrevinkel på +/- 35 grader. En innebygd prioritetsventil og integrert nødkontroll sikrer at operatøren har full kontroll selv under krevende forhold. Styresystemet er utviklet for å gi jevn og effektiv manøvrering, noe som er avgjørende for en sikker og presis plassering av maskiner på jernbanesporet og byggeplasser.


HYDRAULISK SYSTEM

912GS Rail er utstyrt med et høytytende hydraulikksystem og leverer en pumpeytelse på 84 liter per minutt med prioritetsstyring. Systemet har en egen pumpe for bremser og stabilisatorer, noe som sikrer at maskinens bevegelser er både presise og pålitelige. Dette oppsettet gir føreren utmerket kontroll over dumperens funksjoner, noe som er avgjørende for et effektivt og sikkert arbeid under alle forhold.


FØRERHUSET

Førerhuset til Hydrema 912GS Rail er romslig og designet med tanke på førerens komfort og sikkerhet. Det er ROPS/FOPS-godkjent, noe som sikrer en god beskyttelse mot velting og fallende gjenstander. Med fjærende førerhus, og enten mekanisk eller luftfjæret førersete gir den en komfortabel kjøreopplevelse selv under lange arbeidsdager. Styringen er ytterligere forbedret med et vipperatt som gir tilpasset ergonomi og bedre kontroll. Denne kombinasjonen av sikkerhet og komfort gjør at føreren kan arbeide effektivt, uten å bi for trett.


DUMPERKASSE

Dumperkassen på Hydrema 912GS Rail er ikke bare robust og romslig, den kan også håndtere betydelige mengder materiale med en nyttelast på 10 tonn. Denne kapasiteten, kombinert med den 5,6 kubikkmeter store kassen i høyfast stål, sikrer at maskinen kan frakte store mengder materiale på en effektiv og sikker måte. Dumperkassen kan valgfritt utstyres med en høydebegrensning på 4,3 m eller 4,5 m, noe som gir ekstra sikkerhet mot å treffe f.eks. luftledninger under tippingen.


MULTITIP

MultiTip-funksjonen på Hydrema 912GS Rail gjør dumperen enda mer allsidig og effektiv. Denne funksjonen muliggjør nøyaktig og rask lossing av materialer i et 180-graders område, noe som betyr at operatøren kan tømme lasten bakover og til begge sider. Dette muliggjøres av et kompakt svingesystem som er montert i en kraftig kulelagerring, og som styres av to dobbeltvirkende sylindere. Denne innovative løsningen gir 912GS Rail en ekstra fordel i arbeidssituasjoner der det er begrenset plass eller behov for presis plassering av materialer, noe som øker effektiviteten og reduserer arbeidstiden betydelig.


SIKKERHET

Sikkerhet har hatt høyeste prioritet i utformingen av Hydrema 912GS Rail. Maskinen er utstyrt med avanserte sikkerhetsfunksjoner, blant annet to kameraer som peker direkte mot skinnehjulene. Disse kameraene hjelper føreren med å plassere dumperen nøyaktig på skinnene ved hjelp av monitorer i førerhuset. I tillegg har den en manuell nødpumpe for nødsituasjoner. Sikkerheten ivaretas med automatisk låsing av styringen i kneleddet under skinnekjøring, noe som minimerer risikoen for avsporing. Disse sikkerhetsfunksjonene sørger for at 912GS Rail kan arbeide effektivt og sikkert, både på og utenfor skinnene, og beskytter føreren under alle arbeidsforhold.

Dimensjoner

Dekk:    Michelin CargoXBib 600/55-26.5 Twin 
Maskinvekt kg 10410
Lasteevne kg 10000
Bredde over dekk mm 2470
Akselavstand (gummihjul) mm 3.080
Lengde (hevet skinnehjul) mm 6.330
Sporvidde (gummihjul) mm 1860
Hastighet (vej/skinner) km/h 30/20
High rail    
Akselavstand (skinnehjul)  mm 4980
Gjennomkjøringshøyde mm 3020
Fri høyde over skinner mm 125
Low rail    
Akselavstand (skinnehjul) mm 5240
Gjennomkjør.høyde, førerhus mm 2820

HYDREMA 912GS RAIL: AVANSERT FLEKSIBILITET OG STYRKE FOR JERNBANEARBEID

Hydrema 912GS Rail er en spesialisert og allsidig dumper som er utviklet spesielt for å oppfylle de unike kravene ifm. bygging og vedlikehold av jernbaner. Med sin innovative MultiTip-funksjonalitet, en kraftig Cummins-motor og en avansert girkasse kombinerer den sømløs manøvrerbarhet med robust ytelse.

912GS Rail er utstyrt med toppmoderne sikkerhetsfunksjoner, inkludert et effektivt kamerabasert system for nøyaktig posisjonering på skinnene, og en solid konstruksjon, og sørger for sikker og effektiv drift. Allsidigheten understrekes av at den enkelt kan veksle mellom skinner og vanlig terreng, noe som gjør den til en uvurderlig ressurs i ulike arbeidsmiljøer.

I tillegg til 912GS Rail har Hydrema også andre maskiner for arbeid på jernbanen, blant annet MX16G Rail og MX20G Rail. Med Hydrema Rail-maskiner er du godt rustet til å utføre et bredt spekter av jernbanearbeid.

912GS Rail Front
Png Mark Hydrema Yellow

912GS RAIL: REVOLUSJONERER EFFEKTIVITETEN OG SIKKERHETEN PÅ JERNBANEN

Hydrema 912GS Rail skiller seg ut med sine unike fordeler og spesifikke egenskaper tilpasset jernbanearbeid, noe som gjør den til en uunnværlig del av moderne jernbanebygging og -vedlikehold:

Jernbanespesifikk design: Utformingen er optimalt tilpasset jernbanearbeid, med fleksible skinnehjulsystemer som enkelt kan fjernes, noe som gjør overgangen fra jernbane til vei rask og effektiv.

MultiTip-funksjonalitet: Med 180 graders tipping gir MultiTip-systemet mulighet for presis og fleksibel lossing, noe som er avgjørende i trange arbeidsområder langs skinnene.

Kraftig motor og girkasse: Den er utstyrt med en Cummins QSB-motor på 4,5 liter og en avansert ZF WG 115 6-trinns girkasse som gir pålitelig kraft og smidige girskift, ideelt for krevende jernbaneterreng.

Robust chassis og robuste aksler: Det sentralt plasserte leddleddet og de dobbeltvirkende hydrauliske stabilisatorene sikrer stabiliteten under alle forhold, mens de avanserte akslene sørger for optimal trekkraft og håndtering.

En enestående sikkerhet: Med kameraer som sikrer nøyaktig skinneposisjonering og manuelle nødpumper for nøddrift, setter 912GS Rail en høy standard for operatørens sikkerhet.

Effektiv dumperkasse: Med en nyttelast på 10 tonn og en kapasitet på 5,6 kubikkmeter er den ideell for transport av store mengder materiale.

Hydrema 912GS Rail er en perfekt kombinasjon av styrke, presisjon og sikkerhet, skreddersydd for de krevende utfordringene som jernbanearbeidet medfører.

Hydrema Telematics

DIGITAL OVERVÅKING FOR OPTIMAL YTELSE OG EFFEKTIVITET

Hydrema Telematics er vårt smarte Telematics-system som hjelper deg med å effektivisere og holde 912GS Rail-modellen oppdatert. Hydrema Telematics i 912GS Rail tilbyr en avansert sanntidsovervåking av kjøretøyets status. Dette systemet gir operatører og flåteledere tilgang til viktig informasjon om maskinens ytelse, posisjonering og driftstimer, noe som er avgjørende for effektiv drift.

Med detaljerte data om drivstofforbruk og maskinbruk bidrar Hydrema Telematics til å optimalisere driftseffektiviteten. Systemet støtter en proaktiv planlegging av servicen, noe som reduserer nedetiden og forlenger maskinens levetid.

En viktig egenskap ved Hydrema Telematics er muligheten til å utføre feilsøking og diagnostikk på avstand. Det betyr at eventuelle problemer raskt kan identifiseres og løses, noe som sikrer minimale forstyrrelser i arbeidsprosessene.

Ved å integrere Hydrema Telematics i 912GS Rail leverer Hydrema en smart, datadrevet løsning som ikke bare forbedrer produktiviteten, men også sikrer bedre pålitelighet på jernbaneprosjekter.

Hydrema Telematics forbedrer driftseffektiviteten og vedlikeholdet, mens en fjernstyrt feilsøking sikrer rask løsning av eventuelle problemer.

MX20G RAIL: HYDREMAS KRAFTFULLE LØSNING FOR JERNBANEINFRASTRUKTUR

Transition

SMIDIG OVERGANG TIL SKINNER

Hydrema 912GS Rail er designet for enkel tilgang til og posisjonering på jernbanespor, noe som øker effektiviteten ved jernbanearbeid. Med avansert styringsteknologi, leddstyring og presisjonskameraer sikrer 912GS Rail en sømløs overgang fra vei til jernbane, noe som gjør den ideell for prosjekter som krever rask og fleksibel maskinutnyttelse.

Flexible

FLEKSIBEL KONVERTERING

912GS Rails-designet gjør det raskt og enkelt å konvertere fra en skinnegående dumper til en vanlig 912GS-dumper. Denne allsidigheten gjør det mulig for operatørene å veksle mellom jernbanearbeid og vanlige byggeplasser uten tidkrevende bytte av utstyr. Avtakbare skinnehjul og modulær design sikrer at 912GS Rail kan tilpasses ulike arbeidsforhold og oppgaver, noe som forbedrer maskinens brukervennlighet, og øker dens verdi.

Multitip

EFFEKTIVITET MED MULTITIP

MultiTip-funksjonen på Hydrema 912GS Rail gjør det enklere å tømme materialer med en 180 graders tippemulighet. Denne funksjonen muliggjør presis og effektiv lossing i ulike retninger, noe som er avgjørende på trange arbeidsplasser. MultiTip-systemet effektiviserer arbeidsflyten og reduserer behovet for å flytte kjøretøyet, noe som sparer tid og øker produktiviteten på byggeplassen.