8. april 2019

Hydrema lanserer sitt eget system for datainnsamling

Hydrema Telematics blir fabrikkens egen online portal der entreprenører, maskinførere og teknikere kan følge med på maskinene og analysere dem

Hydrema gjør det nå enklere for entreprenører og maskinførere å skaffe seg fullstendig oversikt over Hydrema-maskinene sine. Et helt nytt system gjør det mulig for både maskineiere og maskinbrukere å holde seg oppdatert på hva maskinen gjør, hvordan den presterer og hvordan dens tilstand er.

Hydrema Teleatics

Hydrema Telematics sørger for kontinuerlig innsamling og analyse av maskindata. Dermed kan både personen i førerhuset, maskineieren og Hydremas eksperter overvåke maskinen og raskt stille diagnoser dersom det skulle oppstå problemer.

”Hydrema Telematics er Hydremas datainnsamlingsverktøy som gjør det mulig å trekke ut relevante data fra maskinenes systemer. Sensorer på maskinene og elektronikken i de enkelte komponentene, som blant annet motorstyringen, sørger for å mate systemet med et utall av opplysninger. Opplysningene er tilgjengelige på vår selvstendige online-portal.”

Thorkil K. Iversen, Utviklingssjef på Hydrema

Hjelp til maskinføreren

Både maskineier, maskinfører og Hydremas teknikere kan individuelt logge seg inn og få tilgang til de innsamlede maskindataene, som hentes fra både motor, girkasse og andre vitale deler. I tillegg til dette kommer også muligheten for å følge antall kjørte timer og maskinens posisjon via GPS.

Hydrema Telematics kan til og med bidra til å optimalisere maskinens drift og økonomi. Med systemet kan det utarbeides detaljerte rapporter om aktiviteter som er gjennomført samt over maskinens effektivitet. Dessuten er det mulig å hente informasjon som kan hjelpe maskinføreren med f.eks. å redusere tomgangstid og sikre lavt drivstofforbruk. 

Hjelp til Service

«Telematics-systemet kan hjelpe med rask diagnostisering av symptomer dersom maskinen rammes av problemer. Alarmkoder og vitale data fra maskinen vises på portalen, og dermed er det mulig å utføre fjerndiagnostisering. Hydrema Support har dessuten mulighet for å eksportere data i sanntid, slik at diagnostiseringen kan utføres med høy presisjon. Det kan f.eks. dreie seg om utviklingen i maskinens kjølevannstemperatur», forklarer Thorkil K. Iversen.

«Hvis det oppstår behov for ekstern teknisk assistanse, sørger Hydrema Telematics for løpende og presis oppdatering av maskinens posisjon. Både vi hos Hydrema og maskineieren selv har naturligvis også løpende oversikt over planlagte serviceintervaller, som sendes på e-post eller vises i kalenderformat», sier Thorkil K. Iversen

BAUMA

Hydrema lanserer det nye Telematics-systemet i forbindelse med verdens største anleggsmesse, Bauma i München. Systemet er et tilvalg for Hydremas kunder. Abonnement for de første to årene medfølger gratis.

Se kart ›

Finn Forhandler

Etter plassering

Nyhetsbrev

Abonnere

Nyheter

Hva skjer

Følg Hydrema
på sosiale medier

Facebook LinkedIn Twitter YouTube
icon-pin Finn oss
icon-request Be om
icon-contact Kontakt
Be om
å bli kontaktet
icon-arrow-down

Har du spørsmål angående våre maskiner eller tjenester? Eller vil du bli kontaktet av din lokale salgsrepresentant? Vennligst fyll ut skjemaet.

Hovednummer +47 61 31 40 10

norge@hydrema.com Energiveien 7
3520 Jevnaker

Salgssjef Norge
John Vidar Bakken
+47 41 407 070
jvb@hydrema.com

Distriktsjef Nord
Knut Ola Nergård
+47 95 202 051
kne@hydrema.com